10 newsletterů, které stojí za to číst.
Newsletter by neměl chybět v komunikačním mixu žádné firmy nebo instituce. Studentům říkám, že to je to nejlevnější, a přitom velmi účinné, co můžou pro svoji komunikaci s cílovými skupinami dělat.
Tentokrát je to nutně hodně subjektivní přehled, co vám nabízím. Ve svém archivu mám doslova stovky různých newsletterů, ale velká část z nich je příliš jednostranná: jejich tvůrci píšou jenom o svých firmách či značkách, nedávají příjemcům něco navíc. Přitom přesně to by podle mě dobrý newsletter měl nabízet.
newsletter |
o čem je
|
Newslettery Martina Kavky |
Sám o sobě na webu píše, že ho s jeho odběrateli spojuje víra, že newsletter může být víc než jen ukřičeným e-mailovým marketingem. Pod to se rád podepíšu! Jeho newsletter má víc než 3100 příjemců a najdete tam nejenom užitečné rady, jak psát newslettery, ale nějakou dobu přidává i tipy na konkrétní zajímavý obsah. Výhodou je, že vychází jednou měsíčně. |
PRnewser |
Protože mě živí, ale i baví public relations, potřebuju vědět, co se děje v branži nového. Jednou týdně, česky i anglicky (můžete si vybrat, kterou verzi chcete odebírat), o tom informuje provozovatel portálu s tiskovými zprávami FeedIT Daniel Dočekal. |
TechMIX |
Technologie mě baví a skvěle o nich píše novinář Petr Kasík (doporučoval jsem vám ho v podzimním newsletteru). Jak vypadá jeho newsletter se můžete podívat na posledním březnovém vydání (tuším, že ho posílá jednou za dva týdny), přihlásit si ho můžete prostřednictvím boxu na technologické stránce SeznamZpráv (odkazuju na ni v levém sloupci). |
O lidech a práci |
Aktuality a trendy z trhu práce přináší každý měsíc personální agentura Předvýběr.CZ. Bez lidí by nic nefungovalo, proto jejich novinky čtu rád. Musím přiznat, že si hřeju vlastní polívčičku, protože pro personálku pracuju ‒ stojím si ale za tím, že tady najdete to nejdůležitější z oblasti HR. |
PAQletter |
Vzdělávání a sociální věci mapuje neziskovka PAQresearch a to nejzajímavější posílá jednou za měsíc e-mailem. |
EXEC Fresh |
Sám o sobě tvrdí, že je nejčtenějším newsletterem v segmentu e-commerce. Vychází každý týden, tady si můžete přečíst první dubnové vydání, přihlásit odběr pod odkazem vlevo. |
Na volné noze |
Odebírám ho, protože je poctivě dělaný, ale přiznám, že ho nečtu pravidelně, protože typický volnonožec nejsem. |
Overview effect |
Hana Martínková obtýden vybírá tři důležité zprávy ze „svého“ oboru (mezinárodních vztahů), tři další důležité zprávy (hlavně z oblasti vědy a technologií) a tři tipy na knížky, podcasty, filmy nebo výstavy. To všechno se může hodit a navíc mě to baví! |
PRoPENCILS |
Můj vlastní čtvrtletník o public relations a marketingové komunikaci s ambicí nabízet i přesah mimo profesní bublinu. |
Redakčních a novinářských newsletterů čtu celou řadu, ale většina z nich, celkem pochopitelně, promuje jenom vlastní obsah, proto žádný z nich nedoporučím ‒ máte-li svoje oblíbená média, určitě odebíráte i jejich novinky. Jednu výjimku ale udělám: Jedno procento Miloše Čermáka, protože ho sleduju tak nějak odjakživa.
Celou řadu dalších zajímavých newsletterů nabízí i Blogletter, který vydává už zmiňovaný Martin Kavka.
Klidně napište, jestli vám tu nějaký zajímavý newsletter chybí. A jestli vydáváte vlastní zpravodaj a já ho ještě neodebírám, budu rád, když mě přidáte mezi příjemce.
|
|