novinky, triky a tipy pro PR a marketing shrnuje evox.space každé čtvrtletí.

když se newsletter nezobrazuje správně nebo ho chcete vytisknout, klikněte sem

 

Dobré odpoledne, , 

 

opravdu mám velkou radost, jak jste v březnu přijali můj nový newsletter. Dostal jsem jen kladné reakce, dokonce i takovou, že bych ho mohl psát častěji než jednou za kvartál. Jediná výtka byla, že je to moc dlouhé... což sebekriticky uznávám, ale věřím, že jednou za čtvrtletí se to dá snést. (Odběr odhlásili jen dva adresáti.)

 

Jak jsem slíbil, ještě před prázdninami je tu druhé vydání. Věřím, že i tentokrát vás bude bavit.

 

Kromě toho mám pro vás ještě jednu novinku: od května dávám dohromady marketingový kalendář, který si můžete přidat do svého Googlu.

 

Asi jste slyšeli o nové směrnici NIS2, která se týká kyberbezpečnosti? Pokud se chystané novinky vztahují i na vás, není radno nový zákon podcenit. S komunikací to nesouvisí, ale my marketéři milujeme chytré vychytávky ‒ a myslím, že advokátní kancelář Jiřího Císka k tématu dala dohromady jednoduchý interaktivní formulář, který vám pomůže zjistit, jestli se problém týká i vás. A navíc, když to s nimi budete chtít probrat, nabízejí první konzultaci zdarma.

 

Jako učitel vás prosím, pokud vaše děti dneska přinesou „ošklivé“ vysvědčení, buďte na ně hodní. Jsou to jenom známky, které shrnují jejich celoroční výkon ve škole.

 

Ať už se chystáte na prázdniny nebo dovolenou, užijte si krásné léto ;-)

 

S upřímným pozdravem,

 

Zdeněk Fekar,
vypravěč příběhů / CEO

 

gsm (+420) 775 599 024

mail zdenek@evox.space

linkedin zdenek-fekar

 

mladí prý televizi nesledují a přesto reality show udělala z Mikýře dvojku mezi influencery.

 

Osobně v televizi reality show poslední roky vynechávám, a influenceři mě taky moc nezajímají. Nicméně tohle je bezpochyby mediální zprávou čtvrtletí. Mikýře vytáhla show Survivor za Kovyho, všímá si Mediaguru a přináší čerstvý žebříček top 15 influencerů. Martin Mikyska od února, kdy soutěž odstartovala, až do svého vítězství v soutěži, nasbíral 170 tisíc nových sledujících na Instagramu.

 

Do žebříčku Influencer monitoru podnikohospodářské fakulty VŠE jsem doplnil prolinky na IG účty jednotlivých celebrit a aktuální počet jejich sledujících.

 

pořadí influencer

top of mind

sledujících (tis.)

1. Kovy 14,1 % 791
2. Mikýř 7,4 % 453
3. Leoš Mareš 5,4 % 1248
4. Anna Šulc 5 % 938
5. Nikol Leitgeb 3,5 % 685
6. Be Ha Nguen 3,5 % 503
7. Sugar Denny 3 % 79
8. Dominique Alagia 2 % 395
9. Shopaholicadel 2 % 757
10. Stejk 2 % 588
11. Jirka Král 2 % 917
12. Fatty Pillow 1,7 % 586
13. Kazma 1,7 % 876
14. Ben Cristovao 1,5 % 898
15. Petr Mára 1,5 % 127

 

Žebříčků je celá řada: například podle Influencomu byl Mikýř na začátku roku až dvacátý, zatímco jedničkou nejslavnější český fotbalista Petr Čech.

 

Osobně se svými 364 sledujícími asi nemám šanci propracovat se do žebříčku, ale kdybyste mě chtěli sledovat, jsem Šakal007 ;-)

 

online zprávám šéfuje Seznam a Mafra.

 

Mezi top 3 zpravodajské weby patří hned dva portály Seznamu (SZ a Novinky) následované iDnesem z vydavatelství Mafra. Obecně za poslední rok jejich čtenost klesla, podle analytiků je za tím především návrat k předkovidovému normálu (už nepotřebujeme tolik hltat informace, co nás čeká).

 

Ceníkově „nejdražší“ z trojice je iDnes (99 tis. Kč), článek na SZ má hodnotu 55 tis. a Novinky vyjdou na 45 tis., ačkoli z hlediska zásahu počtu čtenářů je jejich pořadí přesně opačné - Novinky vám dodají 21,2 GRP, SZ 20 a iDnes 15,7. (Jde o aktuální ceníkové ceny AVE podle Mediaboardu, 1 GRP představuje 90 tis. čtenářů.)

 

Víte ale, že např. komerční sdělení na iDnesu včetně hypertextových odkazů a fotografií můžete pořídit za pouhých 6.700,- Kč?

 

pořadí web 2023 2022

změna

1. SeznamZprávy.cz 4 664 246 4 751 565 -1,8 %
2. Novinky.cz 4 537 885 4 533 897 0,1 %
3. iDnes.cz 3 514 676 3 850 832 -8,7 %
4. Deník.cz 3 459 652 3 528 052 -1,9 %
5. TN.cz 3 029 538 3 159 009 -4,1 %
6. CNN Prima News 2 826 700 3 025 507 -6,6 %
7. Aktuálně.cz 2 348 523  2 701 869 -13,1 %
8. Echo24.cz 1 822 812 1 824 855 -0,1 %
9. Blesk.cz 1 800 720 2 162 839 -16,7 %
10. iRozhlas.cz 1 685 854 1 733 126 -2,7 %

 

Srovnávané údaje jsou ø počty RU (reálných uživatelů) měsíčně podle NetMonitoru. Zdroj: Mediaguru 2022, 2023

 

vyhrajte: dva tipy na léto...

 

Přemýšlel jsem, co odlehčeného vám před prázdninami nabídnout. A napadlo mě, že na cesty k vodě, na chalupu nebo do ciziny rozhodně patří desková hra. Pražskou Náplavku zná i zbytek republiky. Víte ale, že Náplavka je i původní česká deskovka pro 2–4 osoby? Je to vlastně taková národní verze světově proslulých Monopolů. Za pouhých 590,- korun si můžete vyzkoušet, jaké to je uživit se podél Vltavy. Hru vymysleli Standa Šulc a Václav Stárek.

 

„Deset let jste četli o dění v této zemi. Nevěděli jste nic. Nic moc. Teď se toho dozvíte poměrně dost. Až moc, řekl bych. Vylil jsem se. Úplně. Je tam všechno.“ Tak anotuje svoji knihu Duše národa nejznámější český marketér (cituju jeho) a náš největší guru, génius sociálních sítí (cituju Andreje Babiše) Marek Prchal, na jehož linkedinovém profilu zveřejněné ukázky ze sborníku, kterak rozvracel národ, což nás spojilo jako nic předtím, mě přiměly, abych si tu knihu konečně koupil. A jak jsem ji tak začal číst, myslím, že za přečtení stojí.

 

Tjamtadadá! A protože chci, aby vás moje newslettery bavily, je tady letní soutěž: jeden z vás vyhraje deskovku Náplavka a tři další knížku s vlastnoručním podpisem Marka Prchala ‒ stačí, když neanonymně vyplníte aspoň jeden tip skvělého místa v Praze, Ostravě, Brně nebo v kterémkoli jiném krajském městě, kam zajít na snídani, oběd nebo drink. Losovat výherce budu ve čtvrtek 4. července (Bůh ochraňuj USA!) a jestli chcete být u toho online, jednoduše to připište do dotazníku.

 

novinky, triky & tipy.

 

vlastně to moc nepřekvapí, ale už je na to studie: používání sítě X (Twitter) snižuje míru pozitivních emocí, naopak zvyšuje vztek a naštvání, zjistili vědci z Torontské univerzity ★ nikde, kde působí, Netflix nemá víc než 10% podíl na trhu (to zase není tak málo, když jeho náklady jsou podstatně nižší než u klasických televizních stanic) ★ majiteli Ivu Lukačovičovi došla trpělivost s levicovým směřováním webu a tak šéfredaktor SeznamZpráv Jiří Kubík dostal padáka ★ ani ne měsíc před atentátem na slovenského premiéra Fica na webu ČTK vyšly fake news, že česká tajná služba zmařila atentát na zvoleného slovenského prezidenta ★ taky jste před hokejovým šampionátem v Česku nikde neviděli reklamu? Marketingový šéf mistrovství tvrdí, že na to neměl peníze ★ 6dílný seriál o životě Franze Kafky si můžete pustit na iVysílání

 

artbar aneb kam zajít.

 

v Brně mám dva skvělé podniky, kam vždycky zajdu: nad Zelným trhem v Peroutkově ulici kavárnu Podnik (8-22 hod., o víkendech 9-20 hod.), kde dostanete snídani i skvělou obsluhu, o čemž svědčí skoro 1300 recenzí na Googlu s průměrnými 4,4 hvězdami z pěti ‒ a na šláftruňk naopak doporučuju Rotor bar (otevírá až ve čtyři odpoledne, v sobotu o hodinu později, ale útočiště tam najdete až do jedné ranní, v pátek a sobotu dokonce do fantastických tří), recenzí má jen 355, ale dokonce 4,6 hvězd z pěti

 

100. narozeniny Franze Kafky připomíná až do 15. září skromná, ale zajímavá výstava Hry Franze Kafky v Muzeu literatury, které najdete v krásné vile v Pelléově ulici 44/22. Vstupenka stojí jen stovku, děti a senioři mají vstup zdarma ‒ za prohlídku stojí nejen ostatní expozice, ale i přilehlá zahrada, kde můžete posedět díky zdejší kavárničce

 

10. ročník konference Happiness@Work se sice koná až 15. října, ale vstupenku za super early bird cenu 4.600,- Kč si můžete koupit jen do neděle 30. června

 

děkuju za pozornost.

 

druhé vydání je u konce, další PRoPENCILS vyjde už koncem září

 

předchozí březnový newsletter si můžete přečíst online zde (kolik berou lidi v komunikační branži, jak vypadá novinový trh a exkluzivní nabídka reprezentativních průzkumů)

 

e.vox, spol. s r. o., Slavíkova 3, 120 00 Praha 2

IČ 26429713, DIČ CZ26429713, OR MS Praha, C.81617

www.evox.space

tento newsletter dostáváte na adresu zdenek@evox.space, protože jste (nebo jste byli) mým klientem podle § 7, odst. 3 zák. 480/2004 Sb. ‒ máte právo vznést námitku a pokud si newsletter už nepřejete dostávat, prosím: odhlaste se zde; bude mě to mrzet, ale respektuju pravidla hry.